En svansande dansande slända.

I ett rum utan krafter, i en pöl full av hål, ligger du och kravlar år efter år. Utan dess like, en nål i en höstack, finner du målet?
Jag önskar dig lyckan, ger dig en fjäder. Utan vingarna klingar ej skrattet så högt.
Du når dina stränder, långt innan tanken ser dig. Är du med mig? Jag har dina bränder här.
Vad önskade du åter? Vinden den tysta? Även en fågel har gråtande känslor. Jag ser inte slutet, men stenar som vänder. Händer väl en önskan att bryta.


not made of ice


Why do they keep hurting her
and why does she care?
You can say all you want to
and you can stare
But inside this body
and behind those eyes
believe it ore not
but there actually lies
an altogether proper heart
in a really big size
                                          

image16

tänk om framtiden ser oss

Flyktigt fläktande
smäktande
är den ljuvaste kärlek
Likt ett flackande ljus
i den mörkaste av nätter
likt instängda vargar
i ett osynlighetens hus

Jag vandrar längst dalar
kvalar
för en ensamhetens vara
Önskar att du fanns nu
det var vi ju
jag såg vandra i mina drömmar

Se inte bort jag önskar
grönskar
gör i mina ögon vår kärlek
Tänk om framtiden ser oss
och ger oss

våra vargar sin frihet
image2
image109


RSS 2.0